Son yıllarda özellikle dijital platformlarda çok konuşulan işlerde izleyici karşısına çıkan Metin Akdülger, oyunculuğun yanı sıra Journers adlı grubuyla müzik yapan, kendisini bildiğinden beri yazan, hatta çizen, sürekli kendisine yeni ifade biçimleri arayan biri. Akdülger şimdilerde, Osman Oğuz Öğün ile birlikte yazdığı, Sadi Güran’ın çizdiği, Ancient 101’den yayımlanan “Görmüş Geçirmiş Kaptan88 / Babanın Son İcadı” adlı “Davut Çelebi Çizgi Romanı”nın heyecanını yaşıyor. Akdülger, hikâyenin okurlara “Bugünün tüketim alışkanlıkları devam ederse, insanlık neye dönüşebilir?” üzerinden birçok soruyla şekillenen fantastik bir anlatı vadettiğini söylüyor.
“Çaresizliklerimizden icatlar yarattık.”
Milliyet Sanat’ın Temmuz 2022 sayısına konuşan ve toplumları bir araya getiren öğelerin eskisi kadar güçlü olmadığına, insanların kendi içlerinde giderek ayrıştıklarına dikkat çeken Metin Akdülger “Kabaca, bir araya geldikleri şeyler daha çok bir şeyin ‘anti’si olmak üzerine gibi geliyor bana. Hayal kurmak, umut etmek değil de daha çok çaresizlikler ve ayrışmalar üzerinde birleşiyorlar. Tuhaf,” diyor ve şöyle devam ediyor: “Biz dört kişi, beraber bir hayal kurarak, birbirimizin hayallerini destekleyerek iyileşmeye, ‘Kaptan88’ evrenini yaratmaya başladık. Çaresizliklerimizden icatlar yarattık.”
“Bu dünya giderek dengesini kaybeden bir yer.”
“Bu dünya giderek dengesini kaybeden bir yer ve bu kadar dengenin kaybolduğu bir yerde, insanın bir çözüm oluşturabilmesi için kendine bir araya getiren şeyler yaratması gerektiğini düşünüyorum,” diyen Akdülger, kendisine göre bunun en iyi yolunun çizgi roman olduğunu dile getiriyor.
“Kulüp”, “Şahsiyet”, “Medcezir” gibi, kariyer yolculuğundaki önemli kilometre taşlarına, çocukluğuna ve hayatla ilişkisine dair de konuşan Akdülger’in Asu Maro’ya verdiği röportajın tamamı Milliyet Sanat’ın Temmuz 2022 sayısında.