Sanat, tasarım ve mühendislik gibi farklı disiplinleri sentezleyen çalışmalarıyla bilinen, özellikle “koku” gibi duyusal mecraları sanat alanına taşıdığı özgün üretimleri olan Ahmet Yiğider’in son heykel projesi “Intellect” Moskova Gallery Fine Art’ta sergileniyor. Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar’ın katılımıyla açılan sergi 9 Mayıs’a kadar sanatseverlerle buluşacak.
Sanatçının Gallery Fine Art’ta sergilenen “Intellect” isimli sergisi 2017 yılından bu yana atölyesinde ürettiği ve iki grupta incelenen heykellerini sunuyor:
Sergiye ismini veren “Intellect” serisindeki eserler, insanoğlunun gelişimine tarih ve zaman faktörünü de dahil eden bir açıdan bakmaya çalışıyor. Bugün ulaşmış olduğu bilgi ile insanoğlunun, maddeye daha çok hükmetme, makro ve mikro evreni daha iyi kavrayabilme noktasında büyük mesafe kat etmiş olmasına rağmen; temsil ettiği farkındalık, düşünme, sorumluluk ve erdem seviyelerinin büyük bir utanç vesilesi olarak sorgulanabileceğine dikkat çekiyor. Projenin ikinci evresindeki heykeller ise sanatçının “Detraktif Anatomiler” olarak tanımladığı yeni bir anatomi anlayışını ortaya koyuyor. Bu evre, insanın var olma çabasını ve anatomisini tek bir kavramsal ve biçimsel dilde kaynaştırma arayışından yola çıkıyor. Soyutlama veya salt yalınlaştırma yaklaşımından farklı olarak anatomik çizgileri temel ve genel geçer ayırıcı unsurların birçoğundan arındırma, var oluşunun en dip noktasına ulaşma, bu nokta üzerinden yaratılan negatif alanlarda görme ve düşünme uzuvlarını kutsayan yeni imgeleri arama arzusunu ifade ediyor.
Sanatçının Gallery Fine Art’ta sergilenen “Intellect” isimli sergisi 2017 yılından bu yana atölyesinde ürettiği ve iki grupta incelenen heykellerini sunuyor:
Sergiye ismini veren “Intellect” serisindeki eserler, insanoğlunun gelişimine tarih ve zaman faktörünü de dahil eden bir açıdan bakmaya çalışıyor. Bugün ulaşmış olduğu bilgi ile insanoğlunun, maddeye daha çok hükmetme, makro ve mikro evreni daha iyi kavrayabilme noktasında büyük mesafe kat etmiş olmasına rağmen; temsil ettiği farkındalık, düşünme, sorumluluk ve erdem seviyelerinin büyük bir utanç vesilesi olarak sorgulanabileceğine dikkat çekiyor. Projenin ikinci evresindeki heykeller ise sanatçının “Detraktif Anatomiler” olarak tanımladığı yeni bir anatomi anlayışını ortaya koyuyor. Bu evre, insanın var olma çabasını ve anatomisini tek bir kavramsal ve biçimsel dilde kaynaştırma arayışından yola çıkıyor. Soyutlama veya salt yalınlaştırma yaklaşımından farklı olarak anatomik çizgileri temel ve genel geçer ayırıcı unsurların birçoğundan arındırma, var oluşunun en dip noktasına ulaşma, bu nokta üzerinden yaratılan negatif alanlarda görme ve düşünme uzuvlarını kutsayan yeni imgeleri arama arzusunu ifade ediyor.