3 Mart Salı – 11 Mart Çarşamba - 17 - 31 Mart Salı ÇÊNADENGIZÎ (DENİZKIZI) / Destar Tiyatro
“Siz bir yerde gölgesiz yaşamayı bilir misiniz?
Gölgenizin olmadığını fark ederseniz çok korkar mısınız?”
Bir rüyanın içindesin şimdi... Evet sen. Sana diyorum.
Gözetlediğin bir Çênadengizî.
Bir gece duyduğu sesle irkilmiş Çênadengizî
Aşikar etmek istemiş sesin sahibini.
Yüzmüş gelen sese doğru.
Sese yaklaştıkça kaybettiği umudunu bulmuş, kıyıya vuran...
Yaklaştıkça yeniden kaybetmiş...
Ve yeniden bulmuş...
Kıyıya vardığında tam söyleyecekken sözünü
Dili dönmez olmuş.
Buna dayanamamış Çênadengizî, dilini kesip sesin sahibine vermiş.
Bu bir lanet mi bir hediye mi kimse bilememiş...
İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar
Sêchu Sende’nin ‘Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim’ kitabında
'Galisyanca Konuşan İlk Bebek' öyküsünden yola çıkan Ahmet Sami Özbudak,
gördüklerini bambaşka bir uzamda anlatıyor. Rüyayı gerçeğe
dönüştürense Aslı Öngören.
Çênadengizî, Mirza Metin'in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar ve
yönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ikinci oyunudur.
Yazan: Ahmet Sami Özbudak
Yöneten: Aslı Öngören
Dramaturji: Sinem Öztürk
Yönetmen Yardımcısı: Meral Balcı Tanış
Oyuncular: Emre Çağrı Akbaba , Gözde Demirtaş
Sahne ve Işık Tasarım: Aslı Öngören
Dekor Uygulama: Erhan Alabaş
Efekt: Gökçe Selim
Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat
Afiş Tasarım: Metin Çelik
Zazaca Çeviri: Alişan Önlü
Asistanlar: Ahmet Keskin, Felat Erkozan, Umut Bekdaş
Genel Koordinatör: Nalan Özübek
Proje Tasarım: Mîrza Metîn
Prömiyer: 17 Şubat 2015
Süre: 35 dk.
Teşekkürler: Murat Ersan, Adam Isenberg, Kerem Fidan, Berivan Doğan
4 – 18 Mart Çarşamba Bİ KARIŞMA YA! / Merve Engin
Bi Karışma Ya!
Sonunda stand-up yapmaya karar verdim. Verdim sayılmaz aslında; verdirtildim.
Sen stand-up yazsan ne güzel olur, yapsana. Kesin yapmalısın diye diye varılan nokta; “Bi Karışma!”
Herkesin uzmanlık alanı olan karışmak esas konumuz dedim; “ay şeyi de anlatsana, çok güzel anlatırsın sen” dedi.
Bi karışma ya!
Lütfen.
Bişiler anlatıcam. Ayakta, ben olarak. O gün nasıl istersem.
Dinlemek istersen gel. Ama karışma, rica ederim.
5 – 19 Mart Perşembe FRİDA "KALABALIK MONOLOG"/ İkimetrekare Tiyatro
Yazan ve Yöneten: Emre Özerden
Proje Koordinatörü: Çiğdem Akyürek
Oynayanlar: Özge Özel, Cansu Saka, Emre Akarsu, Emre Özerden
Proje Asistanları: Cansu Bolat, Caner Saka
Meksika ve 40’lı yaşlarına yaklaşan Frida Kahlo.
Devrim, arzular, adamlar, kadınlar ve mavi ev.
Yaşamı pahasına; ruhu bedeniyle lades tutuşan bir kadın.
Sancıları, felçli bacağı, kırık omurgası, iltihaplı eli... 32 ameliyat, sekiz korse ve bir kadın.
Aklını, ruhunu ve yaşamını verdiği yirmi beş yıllık dostu, idolü ve sevgilisi ressam Diego.
Boyalar, ağrı kesiciler, fırçalar, röntgenler, sinir hapları, mektuplar, virgüller ve çok fazla acı.
Ya da yalnızca aşk.
10 Mart Salı - 30 Mart Pazartesi - DÎSKO 5NO’LU \ Destar Theatre
Diyarbakır 5 No’lu cezaevi vahşeti üzerine bir deneme... Bir vahşet anlatısı…
“Disko” (Disiplin koğuşu), Türkiye’de bilindiği üzere askeri bir işkencehanedir. “5No’lu” ise bu işkencehanenin bir halka karşı soykırım düzeyinde deneme tahtasıdır.
Bir örümcek, bir sinek, bir fare, bir köpek, bir gardiyan ve bir mahkûm tek vücutta dile geliyorlar. Aklın ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan insanlık dışı bir vahşeti anlatıyorlar.
Oyun metni “Diyarbakır 5 No’lu Cezaevi” ile ilgili yazılmış anı, araştırma, belgesel çalışması ve görüşmeler kaynak alınarak yazılmış kurmaca bir metindir. Oyun, reji ve oyunculuk denemeleri, sade dekoru, ışığı ve konusuyla seyirci üzerinde çok sert bir etki yaratıyor.
Nivîskar/Yazan: Mîrza Metîn
Derhêner/Yöneten: Berfîn Zenderlîoğlu
Lîstikvan/Oynayan: Mîrza Metîn
Sêwirînerê Dikê/Sahne Tasarım: Metîn Çelik
Sêwirînerê Ronahiyê/Işık Tasarım: Alev Topal
Mûzîk: Nizamettin Ariç / Wêneyên Xewnan
Vîdeo: Pia Rönicke & Zeynel Abidin Kızılyaprak
Afîş: Metin Çelik
Asîstan: Adar Baran Değer, Alan Ciwan, Sevgi Turan
Wergera jor nivîs ê/Türkçe üst yazı çevirisi: Nazê Yerlikaya
Efekt: Alan Ciwan, Adar Baran Değer
Wêne/Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat
1 Perde, 60 dk. / Kürtçe. Oyunda Türkçe ve İngilizce üst yazı kullanılmaktadır.
Xelat/Ödül:
2011 NTVmsnbc yılın en iyileri seçkisinde “yılın en iyi 5 oyunu” arasına seçildi.
2012 TiyatroTiyatro Dergisi Ödülleri “yılın erkek oyuncusu” ödülü.
2012 XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri “en iyi tek kişilik prodüksiyon” ödülü.
2012 TiyatroTiyatro Dergisi Ödülleri yılın yapımı, yılın yönetmeni, yılın oyuncusu, yılın ışık tasarımı adayı.
2012 Hürriyet gazetesi seçkisinde “yılın en iyi on perfornansı” arasına seçildi.
2012 Tiyatronline “yılın en iyi tiyatro fotoğrafı” ödülü.
12 – 26 Mart Perşembe MERHEBA / Destar Tiyatro
Sahne uzamında yan yana duran bir Genç Kadın ve Genç Adam; “Dil”in kimliklendirdiği, ötekileştirdiği, “Dil” ile var olan ve yine “Dil” ile yok olan iki siluet.
Ve sesler, dünyanın her dilinden sesler, rüyalarında bile ana dilini unutmayacağını fısıldayan sesler. Ve 'kadın sesleri' ayrı ayrı dillerden, aynı duygularla anlatan kadın sesleri, birinin gözyaşı diğerinin yanağından süzülen kadınların... Kürtçe, Türkçe, Galisyanca...
Merheba oyunu, İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar Sèchu Sende’nin “Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim” adlı kitabındaki “Pusula İğnesi” ve “Galisyanca Konuşmaya Başlamak İçin Pratik Bilgiler” adlı öykülerinden Fatma Onat'ın yaptığı serbest bir uyarlamadır.
Merheba, Mirza Metin'in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar ve yönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ilk oyunudur.
Merheba
Sêwirîneriya Projeyê/Proje Tasarım: Mîrza Metîn
Sêwirîner û Derhêner/Tasarlayan ve Yöneten: Mehmet Atak
Adapteker/Oyunlaştıran: Fatma Onat
Monologên Jina Zimanê Wê Jêbûyî/Dili Kesilen Kadının Monologları: Aslı Erdoğan
Dramaturjî: Sevin Okyay & Çetin Ok & Gülsüm Ekinci
Derhênera Alîgir /Yardımcı Yönetmen: Kamer Yıldız Ok
Muzîk/Müzik: Ahmet Aslan & Şirin Pancaroğlu
Sêwirîneriya Bizavê/Hareket Tasarımı: Can Bora
Sêwirîneriya Ronahiyê/Işık Tasarımı: Mîrza Metîn
Sêwirîneriya Dekorê/Dekor Tasarım: Marta Montevecchi
Sêwirîneriya Cil û Bergan/Kostüm Tasarım: Hilal Polat
Sêwirîneriya Makyajê/Makyaj Tasarımı: Suzan Kardeş
Sêwirîneriya Vîdeo/Video Tasarım: Adar Bozbay
Efekt: Gökçe Selim
Koreografiya Fotografan/Fotoğraf Koreografisi: Can Bora
Wêne/Fotoğraf: Nâzım Serhat Fırat
Afîş Grafîk: Metin Çelik
Broşür Grafik: Yazı Köz
Rahênerên Bizavan/Hareket Çalıştırıcısı: Can Bora & Gonca Gümüşayak
Rahênera Zimanê Tirkî/Türkçe Dil Koçu: Güler Kazmacı
Rahênerê Zimanê Kurdî/Kürtçe Dil Koçu: Alan Ciwan
Wergera Kurdî/Kürtçe Çeviri: Kawa Nemir & Alan Ciwan
Wergera Galîsyanî/Galisyanca Çeviri: İrfan Güler & Pepa Baamonde
Fotokêşên Aktuel/Aktüel Fotoğraf: Burçin Korkmaz & Bülent Yazıcıoğlu
Video Montaj: Koray Ayvaz
Bikaranîna Meqyajê/Makyaj Uygulama: Fitnat Budak
Asîstanê Derhêner/Yönetmen Asistanı: Mehmet Emrah Hamşioğlu
Lîstikvanên Li Pişt Sehnê/Sahne Arkası Oyuncuları: Sadin Yeşiltaş & Felat Erkozan & Yazı Köz/Arda Uğurlu & Çetin Ok
Lîstikvan/Oyuncular: Nagihan Gürkan & Rıdvan Erdem Kaynarca & Burcu Eken
Lîstikvana Dengê A Bi Kurdî/Kürtçe Ses Oyuncusu: Berfîn Zenderlioğlu
Lîstikvana Dengê A Bi Gaîsyanî/Galîsyanca Ses Oyuncusu: Alicia Beatriz López Gallego
Lîstikvanên Fotografan/Fotoğraf Oyuncuları: Burcu Eken & Çetin Ok & Erkan Aydın Duygun & Hadiye Gündüz & Jale Tozantı & Kerim Can Cingöz & Marta Montevecchi & Mehmet Atak & Mehmet Emrah Hamşioğlu & Mualla Parlak
Dîmena Taybet/Özel Görünüm: Fatmagül Berktay
Koordînatora Giştî û Rawêjkara Çapemeniyê/Genel Koordinatör ve Basın Danışmanı: Nalân Özübek
13 Mart Cuma CIRCUS D'ARC / Kadro Pa
Tozlu bir sirk çadırı...2 kişilik renkli bir kumpanya... Ermiş Jan Dark'ın kahramanlık serüveni...Circus D'arc'ta hepsi bir arada..
Sayın Mösyöler!!! Sevgili Madamlar!!!
Circus d'Arc'ta Jan Dark'ın hikayesine şahit olacaksınız! Karşınızda pek şakacı, bir o kadar da cesur bir kumpanya göreceksiniz. Aman ha... Sirk numaralarımız gözlerinizi kamaştırırken Jan Dark'ı unutmayınız!!
Proje: Kadro pa
Bernard Shaw'ın eserinden,
TasarımUygulama: Didem Kırış, Simge Günsan
Koreograf: Özgür Kavurmacıoğlu
Dışgöz: Güray Dinçol
Afiş: Kemal Okur
Fotoğraf: Hasan Canberk Karaçay
Yazan: Mark Ravenhill
Çeviren: Erol Şaybak
Reji: Theatre Deng û Bêj
Dramaturg: Yusuf Unay
Dekor ve Kostüm: Theatre Deng û Bêj
Işık Tasarımı: Tugay Boz
Afiş Tasarımı: Rahime Orak, Sercan Boran
Fotoğraf: Haluk Doğan Güneş
Asistanlar: Ömer Cem Çoltu, Ege Balkuvvar
14 – 28 Mart Cumartesi – BEN BİR BAŞKASIDIR / Tiyatro Fobi"...'düşünüyorum' demek yanlış bir şey... ‘beni düşünüyorlar’ demeli... Sözcük oyunumu bağışlayın... BEN bir başkasıdır..." Arthur Rimbaud (1871)
Erdal Baran Şahin tarafından kaleme alınan metin, Arthur Rimbaud 'un bir mektubunda yer verdiği "Ben Bir Başkasıdır" tümcesine odaklanarak yeni bir oyun kuruyor. Ekip, seyircisiyle birlikte bir oyun kurma çabasını daha önceki oyunlarında olduğu gibi bu oyunda da sürdürüyor. Seyirciler salona girerken oyundaki ana karakterin hayatına etki etmiş toplumsal rollerden birini seçerek oyuna dahil oluyor. Ekip, seyircileri oyun boyunca kendi kimlikleri ile değil taşıdıkları rol kimlikleriyle -mış gibi yapmaya yönlendiriyor. TiyatroFobi'nin diğer oyunlarında da olduğu gibi seyircilerin oyuna katılımı tamamen kendiliğindenliye ve gönüllülük esasına dayalı gerçekleşiyor. TiyatroFobi sizleri, Ben Bir Başkasıdır oyununda Bir Başkası olmaya, oyun oynamanın hazzını paylaşmaya ve bir anı sahibi olmaya çağrıyor.
yazan & yöneten : Erdal Baran Şahin oyuncular : Şirin Öten – Serdar Solkun yönetmen yardımcısı : Burak Akyol müzik : Cem Ulu ses kayıt : Cem Alkan
20 Mart Cuma Othello! Bir İntikam Provası / Mek’an Sahne
" Temsiline soyunduğumuz ağır bir mesele en beklenmedik anda gündelik hayatımıza sızarsa ne olur? Gözümüzün önünde her gün öldürülen, yaralanan, sakat bırakılan, taciz edilen, hakarete uğrayan onca kadının varlığıyla ilişkimiz bir tanıklığın ötesine geçtiğinde bu durumla nasıl başa çıkabiliriz?
"Othello! Bir İntikam Provası" kendine, oyuncuya ve seyircisine bunu soruyor. Yanıtı oynamadan ve seyr'eylemeden bilmek olanaksız. Demek hem oynamak, hem seyr'eylemek gerekiyor."
Yazan ve Yöneten: Beliz Güçbilmez
Oynayanlar: Özgün Çakar, İlkay Kayku
Yönetmen Yardımcıları: Utku Akgün, Arzu Okur Ceydilek
Işık: Umut Eser
21 Mart Cumartesi BEDREDDİN / Timis
Tekrar tekrar yazılan hikayeler.. İnsan bu kadar unutabilir mi? Bu mümkün mü? Bedreddin’in ve Börklüce Mustafa’nın hikayesi.. Emin olunamayan bir tarih, emin olmaya pek de ihtiyaç duymayan anlatıcılar.. “Bedreddin”, farklı metinlerden derlemelerle beraber TİMİS Oyuncuları tarafından tekrar yazılmış, Nazım Hikmet’in “Şeyh Bedrettin Destanı”, Durali Yılmaz’ın “Şeyh Bedreddin”, Yılmaz Gruda’nın “Börklüce Mustafa” ve Yılmaz Karakoyunlu’nun “Serçe Kuşun Sonbaharı” eserleri referans alınarak hazırlanmıştır.
Süre: 60 dk Oyuncular: Canan Kardeş Muhammed S. Özçelik Ozan Fırat Müzik Kadrosu: Bihter Denizci Burcugül Kaya Esmani Kılıç İsmail Cem Kaba Merve Giray Yönetmen: Selçuk Mert Derleyen - Yazan: Timis Oyuncuları Müzik Danışmanı: Ezgi Elkırmış,Pınar Zehra Satılmış Afiş Tasarım: Mine Aksoy Işık Uygulama: İpek Kurtoğlu Teşekkürler, Aydın Çubukçu, Hakkı Usta, Burçin Gacal, Namık Kartal, Ersin Akça, Timis Oyuncuları Öğrenci Kadrosu, Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü
24 Mart Salı BERNARDA ALBA’NIN EVİ /Mek’an Sahne
Yazan: Federico Garcia Lorca Uyarlayan, yeniden yazan: Pelin Temur Yöneten: Ahmet Melih Yılmaz Oynayan: Ahmet Melih Yılmaz Yönetmen yardımcısı: Cansu Yumuşak Süre: 50 dakika Federico Garcia Lorca'nın Bernarda Alba'nın Evi oyununu, anneanne Maria Josefa'yı merkeze alarak, bir anlatıya dönüştüren oyunda bir erkek oyuncu, beş farklı kadını canlandırıyor. Oyun, Queer kavramına Lorca'nın kadınları üzerinden bakıyor. Oyuncu; bedenine, Bernarda ve kızlarını çağırarak, "Kadın rolü, erkek rolü yoktur! Rol vardır" fikrini sahnede görünür kılıyor. Maria Josefa, Franco faşizminin karanlığını, penceresinden yel girmesi bile yasaklanmış bir evde hikayeleştiren Lorca'dan sözü alarak, zorbaya karşı bir şenlik çağrısı yapıyor. Yaşam, tüm davetkarlığıyla her yerde kaynayıp dururken, zorbanın onun çevresine geçirmeye çalıştığı yasaklar çemberi işe yarar mı? "Zorbaların huyudur, kendi sözlerine fazla inanırlar. Dünya iki dudaklarının arasında sanırlar. 'Yasak! Bitti!'... Yasak ne ayol!"... İpi kısacık bağlananlar da var elbet, ama hangi sesi dinleyeceğini unutmayanlar da var. Sahnede bedeninin ve sesinin sınırını zorlayan oyuncu bizi de hangi sınırın kabul edilebilir olduğu konusunda düşünmeye zorluyor. “Açan anahtar ve kilitleyen el senindir. Yaşam taşar zorbanın parmaklarının arasından; sana dökülür.”
25 Mart Çarşamba OLMAK YA DA OLMAMAK / Tiyatro Vira
Sistem masalları keşfetti ve masallar değişti...
Bir varmış bir yokmuş...
Yaşam böyle tarif edilirdi masallarda. Cümleyi ardarda iki sahne olarak değil, eş zamanda bir meydana geliş, bir döngüsellik, iç içe çemberler olarak anlamak daha iyidir.
İnsan bir güneş, bir ışık, doğada ve hatta evrenin ortasında pek çok şeyle birlikte, vardır veya yoktur.
Shakespeare sadece bu masalı keşfetti ve yetişkinlerin masallarını anlattı... Hamlet sadece bir araçtı, tıpkı diğer karakterler gibi...
Eylemler ve eylemsizlikler süregelen yaşamlarımızı ne kadar etkiliyor?
Değişen dünya hikayelerimizi ne kadar değiştirdi?
''Olmak'' kavramı bizim alanlarımızı nasıl etkiliyor?
Kimliklerimiz dışında 'biz' kimiz?
‘’ Meddah – Hissetmiyorum. Artık hiçbir şey hissetmiyorum! Çok sıkıldım… Ülke dediğin ne ki aslında, toprak… Birileri zamanında çıkmış burası benim demiş, başka biri başka bir yeri sahiplenmek istemiş. Sonra insansın ya, komşunun bahçesi güzel gelmiş, girmişsin bahçeye, burası da benim olacak demişsin, komşun vermem demiş, sonrası savaşlar, çizilen sınırlar. İlk sınırı çizen insan kadar suçluyuz hepimiz! Sen hiç sınır çizen kuş gördün mü? Ya da bir kaplan neden öldürür mesela? Peki ya bir insan neden öldürür? ‘’
Süre 70 dk
Yazan ve Yönetmen: Neslihan Çakıner
Yönetmen yardımcısı ve Dramaturg: Dilem Cengiz
Reji Asistanı: Halime Dursun
Ses tasarım: Can Yurttagül
Müzik: Cemre Kabaş
Koreografi: Neşe Ceren Aktay
Sahne /kostüm tasarım: Aycan Arık
Işık tasarım: Muhammet Topraktepe
Afiş tasarımı: Aycan Arık
Tanıtım filmi ve fotoğraflar: Ahmet Karakaş
Oyuncular: Cansu Gültekin, Neslihan Çakıner
27 Mart Cuma Karanlığın Ötesinden Gelen Sesler/ Yolcu Tiyatro
"Sonra günün birinde bakarsınız ki, bu çılgınlık kendi sınırlarını aşıp sizin mahallenize girivermiş."
Süre: 60 dk
Yazan: Ariel Dorfman
Yöneten: Ersin Umut Güler
Oynayanlar: Cenk Dost Verdi, Simge Geren, Ulaş Bayır
Müzik: Ulaş Bayır
Işık Tasarımı: Alev Topal
Ses Tasarımı ve Müzik Prodüksiyonu: Tufan Dağtekin
“Siz bir yerde gölgesiz yaşamayı bilir misiniz?
Gölgenizin olmadığını fark ederseniz çok korkar mısınız?”
Bir rüyanın içindesin şimdi... Evet sen. Sana diyorum.
Gözetlediğin bir Çênadengizî.
Bir gece duyduğu sesle irkilmiş Çênadengizî
Aşikar etmek istemiş sesin sahibini.
Yüzmüş gelen sese doğru.
Sese yaklaştıkça kaybettiği umudunu bulmuş, kıyıya vuran...
Yaklaştıkça yeniden kaybetmiş...
Ve yeniden bulmuş...
Kıyıya vardığında tam söyleyecekken sözünü
Dili dönmez olmuş.
Buna dayanamamış Çênadengizî, dilini kesip sesin sahibine vermiş.
Bu bir lanet mi bir hediye mi kimse bilememiş...
İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar
Sêchu Sende’nin ‘Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim’ kitabında
'Galisyanca Konuşan İlk Bebek' öyküsünden yola çıkan Ahmet Sami Özbudak,
gördüklerini bambaşka bir uzamda anlatıyor. Rüyayı gerçeğe
dönüştürense Aslı Öngören.
Çênadengizî, Mirza Metin'in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar ve
yönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ikinci oyunudur.
Yazan: Ahmet Sami Özbudak
Yöneten: Aslı Öngören
Dramaturji: Sinem Öztürk
Yönetmen Yardımcısı: Meral Balcı Tanış
Oyuncular: Emre Çağrı Akbaba , Gözde Demirtaş
Sahne ve Işık Tasarım: Aslı Öngören
Dekor Uygulama: Erhan Alabaş
Efekt: Gökçe Selim
Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat
Afiş Tasarım: Metin Çelik
Zazaca Çeviri: Alişan Önlü
Asistanlar: Ahmet Keskin, Felat Erkozan, Umut Bekdaş
Genel Koordinatör: Nalan Özübek
Proje Tasarım: Mîrza Metîn
Prömiyer: 17 Şubat 2015
Süre: 35 dk.
Teşekkürler: Murat Ersan, Adam Isenberg, Kerem Fidan, Berivan Doğan
4 – 18 Mart Çarşamba Bİ KARIŞMA YA! / Merve Engin
Bi Karışma Ya!
Sonunda stand-up yapmaya karar verdim. Verdim sayılmaz aslında; verdirtildim.
Sen stand-up yazsan ne güzel olur, yapsana. Kesin yapmalısın diye diye varılan nokta; “Bi Karışma!”
Herkesin uzmanlık alanı olan karışmak esas konumuz dedim; “ay şeyi de anlatsana, çok güzel anlatırsın sen” dedi.
Bi karışma ya!
Lütfen.
Bişiler anlatıcam. Ayakta, ben olarak. O gün nasıl istersem.
Dinlemek istersen gel. Ama karışma, rica ederim.
5 – 19 Mart Perşembe FRİDA "KALABALIK MONOLOG"/ İkimetrekare Tiyatro
Yazan ve Yöneten: Emre Özerden
Proje Koordinatörü: Çiğdem Akyürek
Oynayanlar: Özge Özel, Cansu Saka, Emre Akarsu, Emre Özerden
Proje Asistanları: Cansu Bolat, Caner Saka
Meksika ve 40’lı yaşlarına yaklaşan Frida Kahlo.
Devrim, arzular, adamlar, kadınlar ve mavi ev.
Yaşamı pahasına; ruhu bedeniyle lades tutuşan bir kadın.
Sancıları, felçli bacağı, kırık omurgası, iltihaplı eli... 32 ameliyat, sekiz korse ve bir kadın.
Aklını, ruhunu ve yaşamını verdiği yirmi beş yıllık dostu, idolü ve sevgilisi ressam Diego.
Boyalar, ağrı kesiciler, fırçalar, röntgenler, sinir hapları, mektuplar, virgüller ve çok fazla acı.
Ya da yalnızca aşk.
10 Mart Salı - 30 Mart Pazartesi - DÎSKO 5NO’LU \ Destar Theatre
Diyarbakır 5 No’lu cezaevi vahşeti üzerine bir deneme... Bir vahşet anlatısı…
“Disko” (Disiplin koğuşu), Türkiye’de bilindiği üzere askeri bir işkencehanedir. “5No’lu” ise bu işkencehanenin bir halka karşı soykırım düzeyinde deneme tahtasıdır.
Bir örümcek, bir sinek, bir fare, bir köpek, bir gardiyan ve bir mahkûm tek vücutta dile geliyorlar. Aklın ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan insanlık dışı bir vahşeti anlatıyorlar.
Oyun metni “Diyarbakır 5 No’lu Cezaevi” ile ilgili yazılmış anı, araştırma, belgesel çalışması ve görüşmeler kaynak alınarak yazılmış kurmaca bir metindir. Oyun, reji ve oyunculuk denemeleri, sade dekoru, ışığı ve konusuyla seyirci üzerinde çok sert bir etki yaratıyor.
Nivîskar/Yazan: Mîrza Metîn
Derhêner/Yöneten: Berfîn Zenderlîoğlu
Lîstikvan/Oynayan: Mîrza Metîn
Sêwirînerê Dikê/Sahne Tasarım: Metîn Çelik
Sêwirînerê Ronahiyê/Işık Tasarım: Alev Topal
Mûzîk: Nizamettin Ariç / Wêneyên Xewnan
Vîdeo: Pia Rönicke & Zeynel Abidin Kızılyaprak
Afîş: Metin Çelik
Asîstan: Adar Baran Değer, Alan Ciwan, Sevgi Turan
Wergera jor nivîs ê/Türkçe üst yazı çevirisi: Nazê Yerlikaya
Efekt: Alan Ciwan, Adar Baran Değer
Wêne/Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat
1 Perde, 60 dk. / Kürtçe. Oyunda Türkçe ve İngilizce üst yazı kullanılmaktadır.
Xelat/Ödül:
2011 NTVmsnbc yılın en iyileri seçkisinde “yılın en iyi 5 oyunu” arasına seçildi.
2012 TiyatroTiyatro Dergisi Ödülleri “yılın erkek oyuncusu” ödülü.
2012 XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri “en iyi tek kişilik prodüksiyon” ödülü.
2012 TiyatroTiyatro Dergisi Ödülleri yılın yapımı, yılın yönetmeni, yılın oyuncusu, yılın ışık tasarımı adayı.
2012 Hürriyet gazetesi seçkisinde “yılın en iyi on perfornansı” arasına seçildi.
2012 Tiyatronline “yılın en iyi tiyatro fotoğrafı” ödülü.
12 – 26 Mart Perşembe MERHEBA / Destar Tiyatro
Sahne uzamında yan yana duran bir Genç Kadın ve Genç Adam; “Dil”in kimliklendirdiği, ötekileştirdiği, “Dil” ile var olan ve yine “Dil” ile yok olan iki siluet.
Ve sesler, dünyanın her dilinden sesler, rüyalarında bile ana dilini unutmayacağını fısıldayan sesler. Ve 'kadın sesleri' ayrı ayrı dillerden, aynı duygularla anlatan kadın sesleri, birinin gözyaşı diğerinin yanağından süzülen kadınların... Kürtçe, Türkçe, Galisyanca...
Merheba oyunu, İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar Sèchu Sende’nin “Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim” adlı kitabındaki “Pusula İğnesi” ve “Galisyanca Konuşmaya Başlamak İçin Pratik Bilgiler” adlı öykülerinden Fatma Onat'ın yaptığı serbest bir uyarlamadır.
Merheba, Mirza Metin'in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar ve yönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ilk oyunudur.
Merheba
Sêwirîneriya Projeyê/Proje Tasarım: Mîrza Metîn
Sêwirîner û Derhêner/Tasarlayan ve Yöneten: Mehmet Atak
Adapteker/Oyunlaştıran: Fatma Onat
Monologên Jina Zimanê Wê Jêbûyî/Dili Kesilen Kadının Monologları: Aslı Erdoğan
Dramaturjî: Sevin Okyay & Çetin Ok & Gülsüm Ekinci
Derhênera Alîgir /Yardımcı Yönetmen: Kamer Yıldız Ok
Muzîk/Müzik: Ahmet Aslan & Şirin Pancaroğlu
Sêwirîneriya Bizavê/Hareket Tasarımı: Can Bora
Sêwirîneriya Ronahiyê/Işık Tasarımı: Mîrza Metîn
Sêwirîneriya Dekorê/Dekor Tasarım: Marta Montevecchi
Sêwirîneriya Cil û Bergan/Kostüm Tasarım: Hilal Polat
Sêwirîneriya Makyajê/Makyaj Tasarımı: Suzan Kardeş
Sêwirîneriya Vîdeo/Video Tasarım: Adar Bozbay
Efekt: Gökçe Selim
Koreografiya Fotografan/Fotoğraf Koreografisi: Can Bora
Wêne/Fotoğraf: Nâzım Serhat Fırat
Afîş Grafîk: Metin Çelik
Broşür Grafik: Yazı Köz
Rahênerên Bizavan/Hareket Çalıştırıcısı: Can Bora & Gonca Gümüşayak
Rahênera Zimanê Tirkî/Türkçe Dil Koçu: Güler Kazmacı
Rahênerê Zimanê Kurdî/Kürtçe Dil Koçu: Alan Ciwan
Wergera Kurdî/Kürtçe Çeviri: Kawa Nemir & Alan Ciwan
Wergera Galîsyanî/Galisyanca Çeviri: İrfan Güler & Pepa Baamonde
Fotokêşên Aktuel/Aktüel Fotoğraf: Burçin Korkmaz & Bülent Yazıcıoğlu
Video Montaj: Koray Ayvaz
Bikaranîna Meqyajê/Makyaj Uygulama: Fitnat Budak
Asîstanê Derhêner/Yönetmen Asistanı: Mehmet Emrah Hamşioğlu
Lîstikvanên Li Pişt Sehnê/Sahne Arkası Oyuncuları: Sadin Yeşiltaş & Felat Erkozan & Yazı Köz/Arda Uğurlu & Çetin Ok
Lîstikvan/Oyuncular: Nagihan Gürkan & Rıdvan Erdem Kaynarca & Burcu Eken
Lîstikvana Dengê A Bi Kurdî/Kürtçe Ses Oyuncusu: Berfîn Zenderlioğlu
Lîstikvana Dengê A Bi Gaîsyanî/Galîsyanca Ses Oyuncusu: Alicia Beatriz López Gallego
Lîstikvanên Fotografan/Fotoğraf Oyuncuları: Burcu Eken & Çetin Ok & Erkan Aydın Duygun & Hadiye Gündüz & Jale Tozantı & Kerim Can Cingöz & Marta Montevecchi & Mehmet Atak & Mehmet Emrah Hamşioğlu & Mualla Parlak
Dîmena Taybet/Özel Görünüm: Fatmagül Berktay
Koordînatora Giştî û Rawêjkara Çapemeniyê/Genel Koordinatör ve Basın Danışmanı: Nalân Özübek
13 Mart Cuma CIRCUS D'ARC / Kadro Pa
Tozlu bir sirk çadırı...2 kişilik renkli bir kumpanya... Ermiş Jan Dark'ın kahramanlık serüveni...Circus D'arc'ta hepsi bir arada..
Sayın Mösyöler!!! Sevgili Madamlar!!!
Circus d'Arc'ta Jan Dark'ın hikayesine şahit olacaksınız! Karşınızda pek şakacı, bir o kadar da cesur bir kumpanya göreceksiniz. Aman ha... Sirk numaralarımız gözlerinizi kamaştırırken Jan Dark'ı unutmayınız!!
Proje: Kadro pa
Bernard Shaw'ın eserinden,
TasarımUygulama: Didem Kırış, Simge Günsan
Koreograf: Özgür Kavurmacıoğlu
Dışgöz: Güray Dinçol
Afiş: Kemal Okur
Fotoğraf: Hasan Canberk Karaçay
Yazan: Mark Ravenhill
Çeviren: Erol Şaybak
Reji: Theatre Deng û Bêj
Dramaturg: Yusuf Unay
Dekor ve Kostüm: Theatre Deng û Bêj
Işık Tasarımı: Tugay Boz
Afiş Tasarımı: Rahime Orak, Sercan Boran
Fotoğraf: Haluk Doğan Güneş
Asistanlar: Ömer Cem Çoltu, Ege Balkuvvar
14 – 28 Mart Cumartesi – BEN BİR BAŞKASIDIR / Tiyatro Fobi"...'düşünüyorum' demek yanlış bir şey... ‘beni düşünüyorlar’ demeli... Sözcük oyunumu bağışlayın... BEN bir başkasıdır..." Arthur Rimbaud (1871)
Erdal Baran Şahin tarafından kaleme alınan metin, Arthur Rimbaud 'un bir mektubunda yer verdiği "Ben Bir Başkasıdır" tümcesine odaklanarak yeni bir oyun kuruyor. Ekip, seyircisiyle birlikte bir oyun kurma çabasını daha önceki oyunlarında olduğu gibi bu oyunda da sürdürüyor. Seyirciler salona girerken oyundaki ana karakterin hayatına etki etmiş toplumsal rollerden birini seçerek oyuna dahil oluyor. Ekip, seyircileri oyun boyunca kendi kimlikleri ile değil taşıdıkları rol kimlikleriyle -mış gibi yapmaya yönlendiriyor. TiyatroFobi'nin diğer oyunlarında da olduğu gibi seyircilerin oyuna katılımı tamamen kendiliğindenliye ve gönüllülük esasına dayalı gerçekleşiyor. TiyatroFobi sizleri, Ben Bir Başkasıdır oyununda Bir Başkası olmaya, oyun oynamanın hazzını paylaşmaya ve bir anı sahibi olmaya çağrıyor.
yazan & yöneten : Erdal Baran Şahin oyuncular : Şirin Öten – Serdar Solkun yönetmen yardımcısı : Burak Akyol müzik : Cem Ulu ses kayıt : Cem Alkan
20 Mart Cuma Othello! Bir İntikam Provası / Mek’an Sahne
" Temsiline soyunduğumuz ağır bir mesele en beklenmedik anda gündelik hayatımıza sızarsa ne olur? Gözümüzün önünde her gün öldürülen, yaralanan, sakat bırakılan, taciz edilen, hakarete uğrayan onca kadının varlığıyla ilişkimiz bir tanıklığın ötesine geçtiğinde bu durumla nasıl başa çıkabiliriz?
"Othello! Bir İntikam Provası" kendine, oyuncuya ve seyircisine bunu soruyor. Yanıtı oynamadan ve seyr'eylemeden bilmek olanaksız. Demek hem oynamak, hem seyr'eylemek gerekiyor."
Yazan ve Yöneten: Beliz Güçbilmez
Oynayanlar: Özgün Çakar, İlkay Kayku
Yönetmen Yardımcıları: Utku Akgün, Arzu Okur Ceydilek
Işık: Umut Eser
21 Mart Cumartesi BEDREDDİN / Timis
Tekrar tekrar yazılan hikayeler.. İnsan bu kadar unutabilir mi? Bu mümkün mü? Bedreddin’in ve Börklüce Mustafa’nın hikayesi.. Emin olunamayan bir tarih, emin olmaya pek de ihtiyaç duymayan anlatıcılar.. “Bedreddin”, farklı metinlerden derlemelerle beraber TİMİS Oyuncuları tarafından tekrar yazılmış, Nazım Hikmet’in “Şeyh Bedrettin Destanı”, Durali Yılmaz’ın “Şeyh Bedreddin”, Yılmaz Gruda’nın “Börklüce Mustafa” ve Yılmaz Karakoyunlu’nun “Serçe Kuşun Sonbaharı” eserleri referans alınarak hazırlanmıştır.
Süre: 60 dk Oyuncular: Canan Kardeş Muhammed S. Özçelik Ozan Fırat Müzik Kadrosu: Bihter Denizci Burcugül Kaya Esmani Kılıç İsmail Cem Kaba Merve Giray Yönetmen: Selçuk Mert Derleyen - Yazan: Timis Oyuncuları Müzik Danışmanı: Ezgi Elkırmış,Pınar Zehra Satılmış Afiş Tasarım: Mine Aksoy Işık Uygulama: İpek Kurtoğlu Teşekkürler, Aydın Çubukçu, Hakkı Usta, Burçin Gacal, Namık Kartal, Ersin Akça, Timis Oyuncuları Öğrenci Kadrosu, Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü
24 Mart Salı BERNARDA ALBA’NIN EVİ /Mek’an Sahne
Yazan: Federico Garcia Lorca Uyarlayan, yeniden yazan: Pelin Temur Yöneten: Ahmet Melih Yılmaz Oynayan: Ahmet Melih Yılmaz Yönetmen yardımcısı: Cansu Yumuşak Süre: 50 dakika Federico Garcia Lorca'nın Bernarda Alba'nın Evi oyununu, anneanne Maria Josefa'yı merkeze alarak, bir anlatıya dönüştüren oyunda bir erkek oyuncu, beş farklı kadını canlandırıyor. Oyun, Queer kavramına Lorca'nın kadınları üzerinden bakıyor. Oyuncu; bedenine, Bernarda ve kızlarını çağırarak, "Kadın rolü, erkek rolü yoktur! Rol vardır" fikrini sahnede görünür kılıyor. Maria Josefa, Franco faşizminin karanlığını, penceresinden yel girmesi bile yasaklanmış bir evde hikayeleştiren Lorca'dan sözü alarak, zorbaya karşı bir şenlik çağrısı yapıyor. Yaşam, tüm davetkarlığıyla her yerde kaynayıp dururken, zorbanın onun çevresine geçirmeye çalıştığı yasaklar çemberi işe yarar mı? "Zorbaların huyudur, kendi sözlerine fazla inanırlar. Dünya iki dudaklarının arasında sanırlar. 'Yasak! Bitti!'... Yasak ne ayol!"... İpi kısacık bağlananlar da var elbet, ama hangi sesi dinleyeceğini unutmayanlar da var. Sahnede bedeninin ve sesinin sınırını zorlayan oyuncu bizi de hangi sınırın kabul edilebilir olduğu konusunda düşünmeye zorluyor. “Açan anahtar ve kilitleyen el senindir. Yaşam taşar zorbanın parmaklarının arasından; sana dökülür.”
25 Mart Çarşamba OLMAK YA DA OLMAMAK / Tiyatro Vira
Sistem masalları keşfetti ve masallar değişti...
Bir varmış bir yokmuş...
Yaşam böyle tarif edilirdi masallarda. Cümleyi ardarda iki sahne olarak değil, eş zamanda bir meydana geliş, bir döngüsellik, iç içe çemberler olarak anlamak daha iyidir.
İnsan bir güneş, bir ışık, doğada ve hatta evrenin ortasında pek çok şeyle birlikte, vardır veya yoktur.
Shakespeare sadece bu masalı keşfetti ve yetişkinlerin masallarını anlattı... Hamlet sadece bir araçtı, tıpkı diğer karakterler gibi...
Eylemler ve eylemsizlikler süregelen yaşamlarımızı ne kadar etkiliyor?
Değişen dünya hikayelerimizi ne kadar değiştirdi?
''Olmak'' kavramı bizim alanlarımızı nasıl etkiliyor?
Kimliklerimiz dışında 'biz' kimiz?
‘’ Meddah – Hissetmiyorum. Artık hiçbir şey hissetmiyorum! Çok sıkıldım… Ülke dediğin ne ki aslında, toprak… Birileri zamanında çıkmış burası benim demiş, başka biri başka bir yeri sahiplenmek istemiş. Sonra insansın ya, komşunun bahçesi güzel gelmiş, girmişsin bahçeye, burası da benim olacak demişsin, komşun vermem demiş, sonrası savaşlar, çizilen sınırlar. İlk sınırı çizen insan kadar suçluyuz hepimiz! Sen hiç sınır çizen kuş gördün mü? Ya da bir kaplan neden öldürür mesela? Peki ya bir insan neden öldürür? ‘’
Süre 70 dk
Yazan ve Yönetmen: Neslihan Çakıner
Yönetmen yardımcısı ve Dramaturg: Dilem Cengiz
Reji Asistanı: Halime Dursun
Ses tasarım: Can Yurttagül
Müzik: Cemre Kabaş
Koreografi: Neşe Ceren Aktay
Sahne /kostüm tasarım: Aycan Arık
Işık tasarım: Muhammet Topraktepe
Afiş tasarımı: Aycan Arık
Tanıtım filmi ve fotoğraflar: Ahmet Karakaş
Oyuncular: Cansu Gültekin, Neslihan Çakıner
27 Mart Cuma Karanlığın Ötesinden Gelen Sesler/ Yolcu Tiyatro
"Sonra günün birinde bakarsınız ki, bu çılgınlık kendi sınırlarını aşıp sizin mahallenize girivermiş."
Süre: 60 dk
Yazan: Ariel Dorfman
Yöneten: Ersin Umut Güler
Oynayanlar: Cenk Dost Verdi, Simge Geren, Ulaş Bayır
Müzik: Ulaş Bayır
Işık Tasarımı: Alev Topal
Ses Tasarımı ve Müzik Prodüksiyonu: Tufan Dağtekin