Sarkis`in Galeri Manâ`daki İkiz adlı sergisi 10-24 Eylül 2013 tarihleri arasında yeni bir yerleştirmeye ev sahipliği yapıyor. Sarkis`in İkiz sergisinde yarattığı ikilikler evreninin ortasına beklenen veya beklenmeyen bir uydu gibi yerleşen Gökkuşak, bilinen formunu terkederek henüz hayal edilmeyene, tarihin akışı içinde bir ilkin doğuşuna işaret ediyor.
Gökkuşak’ın ışığı ile birlikte Sarkis’in 7 Roulettes [7 Tekerlekli, 1971] adlı eserinin ses kaydı, İkiz sergisinde sahne alan bakır yüzeylere yansıyarak yepyeni bir diyalog oluşturuyor. Galeri mekanının her bir katının diğerinin özgün bir ikizine dönüştüğü bir düzende Gökkuşak, İkiz sergisinin önerdiği, maddesini algılanan ile hatırlananın karşılaşmasında bulan ve tekrarla canlanan bir bellek deneyimine yeni bir katman olarak ekleniyor.
Sanatsal pratiğinin erken dönemlerinden itibaren çağımıza özgü bir estetik dil ve deneyim arayışından vazgeçmeyen Sarkis; mekânın, malzemenin ve kullandığı mecranın doğasını dikkate alarak yapıtını sürekli olarak yeni bir dil yaratma dürtüsüyle üretir. Kaynağını hem otobiyografik öğelerden hem de sanat tarihi, edebiyat, müzik ve sinema alanlarından doğrudan veya dolaylı yollardan alan Sarkis, mekânın ve nesnenin tarihselliğini ve performansını ön plana çıkaran fiziksel, tarihsel ve kavramsal karşılaşmalar yaratarak donmuş ve katılaşmış olan belleğe yeniden can verir.
Sarkis’in yakın dönem retrospektif sergileri Musée d’Art Moderne et Contemporain, Cenevre (2011); Centre Pompidou, Paris (2010) ve İstanbul Modern’de (2009) yer aldı. Eserleri Sydney (1982), Lyon (2009), İstanbul (1987; 1989; 1995; 2007), Moskova (2007) Venedik (1990) Bienalleri, Documenta (1977; 1982), When Attitudes Become Form (Kunsthalle Bern, 1969), ve Les Magiciens de la Terre (Centre Pompidou, 1989) gibi çeşitli uluslararası sergilerde gösterildi. 2012’de Boijmans van Beuningen Müzesi desteğiyle Rotterdam limanında sergilenen Ballads adlı yerleştirmesinin yanı sıra Fransa’da Chaumont-sur-Loire şatosunda yer alan Ailleurs, ici sergisinde vitray çalışmaları ve Paris Palais de Tokyo’da La Triennale kapsamında La Frise des Tresors de Guerre adlı yerleştirmesi sergilendi.
Gökkuşak’ın ışığı ile birlikte Sarkis’in 7 Roulettes [7 Tekerlekli, 1971] adlı eserinin ses kaydı, İkiz sergisinde sahne alan bakır yüzeylere yansıyarak yepyeni bir diyalog oluşturuyor. Galeri mekanının her bir katının diğerinin özgün bir ikizine dönüştüğü bir düzende Gökkuşak, İkiz sergisinin önerdiği, maddesini algılanan ile hatırlananın karşılaşmasında bulan ve tekrarla canlanan bir bellek deneyimine yeni bir katman olarak ekleniyor.
Sanatsal pratiğinin erken dönemlerinden itibaren çağımıza özgü bir estetik dil ve deneyim arayışından vazgeçmeyen Sarkis; mekânın, malzemenin ve kullandığı mecranın doğasını dikkate alarak yapıtını sürekli olarak yeni bir dil yaratma dürtüsüyle üretir. Kaynağını hem otobiyografik öğelerden hem de sanat tarihi, edebiyat, müzik ve sinema alanlarından doğrudan veya dolaylı yollardan alan Sarkis, mekânın ve nesnenin tarihselliğini ve performansını ön plana çıkaran fiziksel, tarihsel ve kavramsal karşılaşmalar yaratarak donmuş ve katılaşmış olan belleğe yeniden can verir.
Sarkis’in yakın dönem retrospektif sergileri Musée d’Art Moderne et Contemporain, Cenevre (2011); Centre Pompidou, Paris (2010) ve İstanbul Modern’de (2009) yer aldı. Eserleri Sydney (1982), Lyon (2009), İstanbul (1987; 1989; 1995; 2007), Moskova (2007) Venedik (1990) Bienalleri, Documenta (1977; 1982), When Attitudes Become Form (Kunsthalle Bern, 1969), ve Les Magiciens de la Terre (Centre Pompidou, 1989) gibi çeşitli uluslararası sergilerde gösterildi. 2012’de Boijmans van Beuningen Müzesi desteğiyle Rotterdam limanında sergilenen Ballads adlı yerleştirmesinin yanı sıra Fransa’da Chaumont-sur-Loire şatosunda yer alan Ailleurs, ici sergisinde vitray çalışmaları ve Paris Palais de Tokyo’da La Triennale kapsamında La Frise des Tresors de Guerre adlı yerleştirmesi sergilendi.