Grafik tasarımın annesi: Paula Scher
Reklam

Grafik tasarımın annesi: Paula Scher

Kırk yıldan fazla bir süredir bu işte olan başarılı bir tasarımcı, 1948'de Virginia'da doğdu.

22 Temmuz 2019 - 15:27

"Benim işim oyun. Tasarım yaparken oynarım. Ne yaptığımdan ve oyunun açıklamasından emin olmak için sözlüğe bile baktım. İlk olarak, çocuksu bir etkinlik veya etkinlikte bulunmak. İkincisi şansımı  kullanmak. Tasarım yaparken, ikisini de yaptığımı fark ettim. Hem çocuğum hem de şansımı kullanıyorum.

İnsan şansını kullanırken  tipografi tutkusu ile, o en etkili şekilde popüler kültür ve görsel sanatlar kullanır; Citibank, Bloomberg, Microsoft, Bausch + Lomb, Coca-Cola, Shake Shack, Perry Ellis, Tiffany & Amper; Paula Scher dünyaca ünlü marka ve kurumlarla çalıştı Amerikalı grafik tasarımcısı.

Kırk yıldan fazla bir süredir bu işte olan başarılı bir tasarımcı, 1948'de Virginia'da doğdu. Çocukluğunu Philadelphia ve Washington DC'de geçirdikten sonra Tyler Sanat Okulu'nda okudu ve 1970 yılında New York'a taşındı. Tasarımlarında etkileyici tipografinin kullanımını, tasarımcıyla sanat yapmak olarak tanımlayan tasarımcı, yetmişli ve seksenli yılların tasarım algısına yeni bir boyut getirdi. Yirmili yaşlarında genç bir tasarımcı olarak CBS plak şirketinde Sanat Yönetmeni olarak çalıştı ve albüm kapakları tasarladı.

 "Helvetica yazı tipinden gerçekten nefret ettim. Bana göre, Helvetica en temiz, en sıkıcı, en faşist ve en baskıcı yazı tipiydi. Bu yüzden Helvetica ile tasarlanan her tasarımdan nefret ettim. Amacım Helvetica ile tasarlanmamış şeyleri tasarlamaktı. Oldukça zor oldu. Çünkü yeni bir şey bulmak zorundaydın. ”

Çalışma Hayatı

91'de Paula, dünyanın en büyük bağımsız tasarım stüdyosu olan Pentagram'ın New York ofisine katıldı. 1994 yılında Paula New York Halk Tiyatrosu için çalışmaya başladı. O zamanlar birçok farklı isimle bilinen kamu Tiyatrosu, New York'u yansıtan bir kimlik vermeyi amaçladı.

New York kamu Tiyatrosu için yaptığı çalışma, New York'taki herkesin dikkatini çekti ve dünya çapında taklit edildi. Görsel sanatların farklı dallarındaki tipografi unsurlarıyla çalışabilen tasarımcı, öncelikle tiyatroların iç mekanlarını onlarla tasarlamak için birçok farklı mimardan bir öneri aldı. Kendini geliştirmek için bir avantaj olarak niteliksiz bir alanda çalışma fikrini gördü.

Babasının Amerikan jeolojik Araştırma Merkezi'nde fotogrametrik mühendis olarak çalışması, paula'nın el yapımı haritalara olan ilgisini artırdı. Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte, boyama malzemelerine dokunma arzusu arttı, onu haritalarla dolu tekrar boyamaya götürdü. İlçeler ve posta kodları, eyaletlerdeki nüfus yoğunlukları gibi tablolandırılamayan bilgileri tipografik olarak tasvir etmeye çalıştı. Bu eserleri Bryce Wolkowitz Galerisi'nde sergileyen tasarımcı büyük ilgi gördü.

Eserlerinin her birinin sonunda henüz en iyi işini yapmadığını düşünen yetmiş bir yaşındaki tasarımcı; bu fikir ona güç ve motivasyon verir.

Kaynak: sanatkaravani.com

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Yedi, Erkan Altuni'nin 7 büyük günahını sahneye taşıyor
Yedi, Erkan Altuni'nin 7 büyük günahını sahneye taşıyor
Murat Meriç yeni kitabı Hayat Dudaklarda Mey'i anlattı
Murat Meriç yeni kitabı Hayat Dudaklarda Mey'i anlattı