Yönetmenliğini ve yapımcılığını Aslı Akdağ’ın, yapım tasarımını Banu Sıvacı’nın üstlendiği “Bekleyiş” (Expecting a Grain of Sand) adlı belgesel, dünya prömiyerini 58. Antalya Altın Portakal Film Festivali kapsamında gerçekleştirecek. Ulusal Belgesel Film Yarışması’ndaki 9 finalistten biri olan belgeselin gösterimi, 4 Ekim 2021 Pazartesi akşamı 19.20’de Yıldızların Altında-3 (AKM Amfi Tiyatro) adlı festival mekânında gerçekleşecek.
Muhafazakâr bir ülkenin metropolü İstanbul’da yaşayan bekâr bir kadın, bebeğini babasız, tek başına büyütmek durumunda kalırsa ne olur? “Bekleyiş”, bir kadının özgürce cinselliğini yaşayabileceğini görmenin ve kabullenmenin dahi kolay olmadığı bu coğrafyada, bir kadının hayatında bir baba figürü olmadan çocuk dünyaya getirmesinin ve bekâr bir anne olmanın ne anlama geldiği sorularının peşine düşüyor. Otobiyografik bir belgesel olan “Bekleyiş”, Aslı Akdağ’ın kendi hikâyesi üzerinden bu sorulara cevap ararken belgesel süresince erkek figürünün yokluğu da dikkat çekiyor. Bir kadının bebeğini beklerken hem toplum ve aile ilişkilerinde hem de iç dünyasında yaşadıklarına dair süreci kayıt altına aldığı bu görsel günlük, aynı zamanda bebeğine yazılmış bir mektup niteliği de taşıyor. “Bekleyiş”in alt metninde ise evlilik, çocuk yapma, çocukların bir evliliği kurtarıp kurtaramayacağı, ailedeki erkek figürü, annenin ailedeki ve toplumdaki rolleri gibi konular tartışılıyor.
“Bekleyiş”te, toplumsal rollerden sıyrılarak alışılageldik kalıpları yıkmak, tek başına bir çocuk büyütmek durumunda kalmanın bir uzantısı olarak karakterin gerçekliği haline geliyor. Türkiye’de kadın olmanın zorluklar içerdiği günümüzde, izleyiciyi bir kadının kendi yaşadıkları üzerinden ailevi sırlarına, kendi yolculuğuna davet eden belgesel, cüretkâr bir hikâye sunuyor. “Bekleyiş”, İstanbul gibi bir metropolde yaşasa dahi kadınların sanıldığının aksine pek çok toplumsal baskıyı göğüslemek durumunda kaldığını da birinci kişi gözünden izleyiciye aktarıyor. Aslı Akdağ, hikâyesini kendisini başkalaştırmadan, izleyiciyi samimiyetle kendi dünyasında ortak ederek anlatıyor.
“Bekleyiş”, bir kadının kendi kişisel başkaldırışı; bir manifesto hikâyesidir. Ancak her kadının hikâyesi gibi, toplumsal baskının taşraya özgü olmadığının da bir kanıtı olarak modern kadının sorunlarına ışık tutmayı hedefler. Her kadının hikâyesinin özel olduğunu ve toplumun hangi kesiminde yaşarsa yaşasın her kadının özgür bir bilinçle mutlu bir hayat sürdürebilmesinin mümkün olabileceğini göstermek istediğini ifade eden Akdağ, belgeselin bu anlamda tüm kadınlara ilham kaynağı olmasını cesaret vermesini diliyor.
FMWorks yapımı “Bekleyiş”, 58. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ndeki dünya prömiyerinin ardından festival yolculuğuna devam edecek.
Muhafazakâr bir ülkenin metropolü İstanbul’da yaşayan bekâr bir kadın, bebeğini babasız, tek başına büyütmek durumunda kalırsa ne olur? “Bekleyiş”, bir kadının özgürce cinselliğini yaşayabileceğini görmenin ve kabullenmenin dahi kolay olmadığı bu coğrafyada, bir kadının hayatında bir baba figürü olmadan çocuk dünyaya getirmesinin ve bekâr bir anne olmanın ne anlama geldiği sorularının peşine düşüyor. Otobiyografik bir belgesel olan “Bekleyiş”, Aslı Akdağ’ın kendi hikâyesi üzerinden bu sorulara cevap ararken belgesel süresince erkek figürünün yokluğu da dikkat çekiyor. Bir kadının bebeğini beklerken hem toplum ve aile ilişkilerinde hem de iç dünyasında yaşadıklarına dair süreci kayıt altına aldığı bu görsel günlük, aynı zamanda bebeğine yazılmış bir mektup niteliği de taşıyor. “Bekleyiş”in alt metninde ise evlilik, çocuk yapma, çocukların bir evliliği kurtarıp kurtaramayacağı, ailedeki erkek figürü, annenin ailedeki ve toplumdaki rolleri gibi konular tartışılıyor.
“Bekleyiş”te, toplumsal rollerden sıyrılarak alışılageldik kalıpları yıkmak, tek başına bir çocuk büyütmek durumunda kalmanın bir uzantısı olarak karakterin gerçekliği haline geliyor. Türkiye’de kadın olmanın zorluklar içerdiği günümüzde, izleyiciyi bir kadının kendi yaşadıkları üzerinden ailevi sırlarına, kendi yolculuğuna davet eden belgesel, cüretkâr bir hikâye sunuyor. “Bekleyiş”, İstanbul gibi bir metropolde yaşasa dahi kadınların sanıldığının aksine pek çok toplumsal baskıyı göğüslemek durumunda kaldığını da birinci kişi gözünden izleyiciye aktarıyor. Aslı Akdağ, hikâyesini kendisini başkalaştırmadan, izleyiciyi samimiyetle kendi dünyasında ortak ederek anlatıyor.
“Bekleyiş”, bir kadının kendi kişisel başkaldırışı; bir manifesto hikâyesidir. Ancak her kadının hikâyesi gibi, toplumsal baskının taşraya özgü olmadığının da bir kanıtı olarak modern kadının sorunlarına ışık tutmayı hedefler. Her kadının hikâyesinin özel olduğunu ve toplumun hangi kesiminde yaşarsa yaşasın her kadının özgür bir bilinçle mutlu bir hayat sürdürebilmesinin mümkün olabileceğini göstermek istediğini ifade eden Akdağ, belgeselin bu anlamda tüm kadınlara ilham kaynağı olmasını cesaret vermesini diliyor.
FMWorks yapımı “Bekleyiş”, 58. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ndeki dünya prömiyerinin ardından festival yolculuğuna devam edecek.