Açık Atölye Sanatçı Programı’nın İlkbahar dönemi konukları, Nergis Abıyeva, Selman Bilal, Pırıl Güleşçi Arıkonmaz ve Neriman Polat'tan oluşan seçici kurulun değerlendirmesi sonucu Seniha Ünay ve Berka Beste Kopuz olarak belirlendi. Sanatçı atölyeleri 25 Şubat'tan itibaren her Perşembe ve Cumartesi günleri Daire Sanat’ta ziyaret edilebilir.
Daire Sanat’ın, 2019 yılında başlattığı Açık Atölye Sanatçı Programına, 25 Şubat - 24 Mayıs 2023 tarihleri arasında sanatçılar Seniha Ünay ve Berka Beste Kopuz konuk oluyor. Sanatçılar, Daire Sanat'ta iki farklı bölümde kendi atölye ortamlarını kurup üç ay boyunca projelerini bu çalışma ortamında sürdürecekler. Sanatçılar proje çalışmalarını atölyelerin ziyarete açık olduğu günlerde de izleyici ile etkileşime geçerek devam ettirecekler. Konuk sanatçı programına Seniha Ünay "Bahçe Günü" adlı proje ile katılırken, Berka Beste Kopuz ise "Hafızamda İzi Saklı" adlı projesi üzerinde çalışacak.
Seniha Ünay ve Berka Beste Kopuz'un sanatseverlerle buluşmayı umdukları atölyeleri Daire Sanat’ta 24 Şubat itibariyle, Perşembe ve Cumartesi günleri, 11:00 – 18:00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.
Seniha Ünay, "Bahçe Günü"
“Bahçe Günü” başlıklı proje, Nathaniel Hawthorne’nun “Rapaccini’nin Kızı” kitabında bir bahçeye kapatılmış olan Bearice’in hikâyesi ve bir aile albümünde bahçe içinde çekilmiş fotoğraflarda görünen kadınlardan hareket ediyor. Kitapta Rapaccini’nin kızı Beatrice’in yaşamı, bilim insanı babası tarafından yaratılmış bahçede süregiderken; akıl, bilim ve deney haklarını ellerinde tutan diğer iki erkek karakterin etkisiyle yok oluyor. Beatrice için erkek insan yapımı bir bahçe olan doğa; bahçelerin önünde görünen kadınlar için tüm canlılığı ve iradesiyle özdeş oldukları bir doğaya dönüşüyor. Bu iki hikâyenin kesiştiği noktada proje, doğanın ve kültürün sınırında duran kadınlara ve insan dışı canlılara odaklanıyor.
Görsel 2: Seniha Ünay
Berka Beste Kopuz, "Hafızamda İzi Saklı"
Sanatçı yaklaşık üç sene önce; iki yaşından beri yaşamakta olduğu Acıbadem semtinin tarihinden yola çıkan, yaşadığı yer ile kurduğu ilişkiyi anlamaya çalıştığı bir proje üzerine çalışmaya başladı. Projenin çıkış noktası evinin yanı başında duran atıl bir yapının, eski bir Av Köşkü olduğunu öğrenmesiyle başlayıp, sonrasında “ben nerede yaşıyorum?” sorusuyla yüzleşmesiyle devam ederek uzun soluklu bir araştırma süreci şeklinde ilerledi.
Sanatçının bir mahalleli olarak, kişisel deneyimlerinin ve araştırmalarının akabinde “Hafızamda İzi Saklı” projesindeki amacı; tarihin, arşivlerin ve sözel tarihler ile deneyimlerin hafızamızda nasıl yer ettiği sorusundan yola çıkarak, gündelik hayatta sıklıkla temas ettiğimiz beton malzemesi aracılığıyla birey ve toplumlar olarak “yer” ve “mekan”lar ile nasıl ilişkiler kurduğumuz üzerine tekrar düşünmek için bir kapı aralamaktır.
Daire Sanat’ın, 2019 yılında başlattığı Açık Atölye Sanatçı Programına, 25 Şubat - 24 Mayıs 2023 tarihleri arasında sanatçılar Seniha Ünay ve Berka Beste Kopuz konuk oluyor. Sanatçılar, Daire Sanat'ta iki farklı bölümde kendi atölye ortamlarını kurup üç ay boyunca projelerini bu çalışma ortamında sürdürecekler. Sanatçılar proje çalışmalarını atölyelerin ziyarete açık olduğu günlerde de izleyici ile etkileşime geçerek devam ettirecekler. Konuk sanatçı programına Seniha Ünay "Bahçe Günü" adlı proje ile katılırken, Berka Beste Kopuz ise "Hafızamda İzi Saklı" adlı projesi üzerinde çalışacak.
Seniha Ünay ve Berka Beste Kopuz'un sanatseverlerle buluşmayı umdukları atölyeleri Daire Sanat’ta 24 Şubat itibariyle, Perşembe ve Cumartesi günleri, 11:00 – 18:00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.
Seniha Ünay, "Bahçe Günü"
“Bahçe Günü” başlıklı proje, Nathaniel Hawthorne’nun “Rapaccini’nin Kızı” kitabında bir bahçeye kapatılmış olan Bearice’in hikâyesi ve bir aile albümünde bahçe içinde çekilmiş fotoğraflarda görünen kadınlardan hareket ediyor. Kitapta Rapaccini’nin kızı Beatrice’in yaşamı, bilim insanı babası tarafından yaratılmış bahçede süregiderken; akıl, bilim ve deney haklarını ellerinde tutan diğer iki erkek karakterin etkisiyle yok oluyor. Beatrice için erkek insan yapımı bir bahçe olan doğa; bahçelerin önünde görünen kadınlar için tüm canlılığı ve iradesiyle özdeş oldukları bir doğaya dönüşüyor. Bu iki hikâyenin kesiştiği noktada proje, doğanın ve kültürün sınırında duran kadınlara ve insan dışı canlılara odaklanıyor.
Görsel 2: Seniha Ünay
Berka Beste Kopuz, "Hafızamda İzi Saklı"
Sanatçı yaklaşık üç sene önce; iki yaşından beri yaşamakta olduğu Acıbadem semtinin tarihinden yola çıkan, yaşadığı yer ile kurduğu ilişkiyi anlamaya çalıştığı bir proje üzerine çalışmaya başladı. Projenin çıkış noktası evinin yanı başında duran atıl bir yapının, eski bir Av Köşkü olduğunu öğrenmesiyle başlayıp, sonrasında “ben nerede yaşıyorum?” sorusuyla yüzleşmesiyle devam ederek uzun soluklu bir araştırma süreci şeklinde ilerledi.
Sanatçının bir mahalleli olarak, kişisel deneyimlerinin ve araştırmalarının akabinde “Hafızamda İzi Saklı” projesindeki amacı; tarihin, arşivlerin ve sözel tarihler ile deneyimlerin hafızamızda nasıl yer ettiği sorusundan yola çıkarak, gündelik hayatta sıklıkla temas ettiğimiz beton malzemesi aracılığıyla birey ve toplumlar olarak “yer” ve “mekan”lar ile nasıl ilişkiler kurduğumuz üzerine tekrar düşünmek için bir kapı aralamaktır.