Türkiye’nin sanat potansiyeli henüz keşfedilmedi

Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi’nin (İPM) İstanbul kültür-sanat hayatının şekillenmesinde etkin rol oynamış aktörlerle izleyicileri buluşturan "İstanbul Perspektifleri" söyleşi serisinin sekizincisine, Sanat Galerisi Kurucusu ve Yöneticisi Haldun Dostoğlu konuk oldu. Dostoğlu, Türkiye sanat piyasasının çok bakir bir alan olduğuna dikkat çekti.


Türkiye’nin sanat potansiyeli henüz keşfedilmedi

Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi’nin (İPM) İstanbul kültür-sanat hayatının şekillenmesinde etkin rol oynamış aktörlerle izleyicileri buluşturan "İstanbul Perspektifleri Söyleşi Serisi"nin sekizincisinde, Sanat Galerisi Kurucusu ve Yöneticisi Haldun Dostoğluağırlandı.

2018-2019 döneminde düzenlenen söyleşilerin amacı, İstanbul’un kültürel dokusunun 1980’lerden bu yana nasıl şekillendiğini ve dönüştüğünü öznel hikayeler üzerinden anlamlandırabilmeyi mümkün kılacak bir tartışma platformu yaratmak. Söyleşilerde; kentin kültürel dokusunun dönüşümü, mimarlık, görsel sanatlar, sanat piyasası, festival kültürü, sahne sanatları boyutlarını içeren farklı perspektiflerden ele alınıyor.

Türkiye’deki Toplam Sanat Cirosu Newyork’taki Tek Bir Galeriden Daha Az

Asuman Suner’in moderatörlüğünü yaptığı "Sanat Piyasası Perspektifinden İstanbul'un Dönüşümü" başlıklı sekizinci İstanbul Perspektifleri buluşmasında Dostoğlu, şöyle konuştu:

“Türkiye sanat piyasası halen çok bakir ve arzu edilen derinliğe sahip değil. Zira Türkiye’de sanata dair elde edilen yıllık toplam ciro, NewYork’taki bir sanat galerisinin elde ettiği yıllık cirodan daha az. 

Dostoğlu, son 10 yılda Türkiye’de sanat ekonomisinin kadınlar tarafından domine edildiğini ifade ederek, “Halbuki dünyada sanat ekonomisi erkeklerin domine ettiği maskülen bir alandır” dedi.