The New York Times’da 14 Mayıs Pazar günü yayımlanan Jason Farago imzalı haberde, Venedik Bienali’nde Almanya Pavyonu’nun Altın Aslan Ödülü’nü almasına rağmen “en güçlü ulusal pavyonun” Türkiye Pavyonu olduğu yorumuna yer veriliyor. Farago, Erek’in “açık tribünleri, tel örgü panelleri ve kuvvetli spot lambaları bir araya getirerek etkileyici ve sarsıcı bir enstalasyon” yarattığına değinirken enstalasyonu “konser salonu olarak kullanılan bir hapishane avlusu”na benzetiyor.
Jason Farago’nun yazısında Venedik’te öne çıkan işler arasında Aslı Çavuşoğlu, Damien Hirst, Philip Guston, Melisa McGill, Thomas Demand, Alexander Kluge, Anna Viebrock ve Giovani Anselmo’nun çalışmaları da yer alıyor.
Açılış sonrası The Art Newspaper, Artreview, Artdaily, Süddeutsche Zeitung, Frieze, Monopol, Ibraaz ve Metropolis M gibi yayınlarda övgüyle yer alan Cevdet Erek’in projesi ÇIN, mekânın şiirsel ve politik tahayyülleri mimari ve ses aracılığıyla keşfediyor.
26 Kasım’a kadar devam edecek venedik bienali 57. Uluslararası Sanat Sergisi’nde Christine Macel’in küratörlüğünde Arsenale ve Giardini’deki “Viva Arte Viva” başlıklı ana serginin yanı sıra, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 85 ülkenin sergisi yer alıyor.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın koordinasyonunda düzenlenen 57. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu, Fiat sponsorluğunda, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği, TC Dışişleri Bakanlığı’nın himayesinde ve SAHA Derneği’nin prodüksiyon desteğiyle yapılıyor.